חדשות

חוק חדש בקליפורניה: ילדים שלא יחוסנו לא יורשו ללמוד בבתי הספר

חוק חדש שצפוי להיכנס לתוקף בעוד כחצי שנה יאסור על הורים להימנע מחיסון מסיבות דתיות או אישיות, אלא רק מסיבות רפואיות; ד"ר צחי גרוסמן: "אין כוונה לחוקק חוק דומה בישראל"

חיסון ילדים (צילום: אילוסטרציה)

הסנאט של מדינת קליפורניה העביר שלשום (ב') חוק חדש, לפיו תהיה קיימת מעתה חובת חיסון של הורים כלפי ילדיהם. החוק צפוי להיכנס לתוקף בתחילת שנת 2016.

החוק החדש, במדינה הנחשבת לאחת הליברליות ביותר בארה"ב, קובע כי ילדים שלא יחוסנו לא יוכלו להיכנס בשערי בתי הספר או גנים. לפי החוק, לא יותר מעתה להימנע ממתן חיסונים לילדים מסיבות אישיות או דתיות.

החוק החדש, במדינה הנחשבת לאחת הליברליות ביותר בארה"ב, קובע כי ילדים שלא יחוסנו לא יוכלו להיכנס בשערי בתי הספר או גנים

החוק, שלמעשה מהדק ומקשיח נהלים בנושא החיסונים, אושר ברוב של 46 מול 36. בכך הפכה קליפורניה למדינה השלישית בארה"ב המחייבת הורים לחסן את ילדיהם.

אישור החוק השבוע נעשה כחודשיים לאחר התפרצות מגפת חצבת בפארק השעשועים "דיסנילנד", בה נדבקו כ-150 בני אדם, כמעט כולם לא היו מחוסנים.

במסגרת החוק, ילדים הנרשמים לבתי ספר פרטיים או ציבוריים או למעונות יום יחויבו להיות מחוסנים בחיסונים נגד חצבת ושעלת. החוק שאושר טעון עוד כמה תיקונים, לפני שיישלח לאישור הסופי של מושל קליפורניה, ג'רי בראון. דובר מטעמו כבר הודיע לתקשורת המקומית כי "המושל סבור שחיסונים חשובים מאוד והם בגדר הטבה בריאותית ציבורית חשובה".

אם יחתום המושל על החוק הוא ייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2016.

על-פי החוק, העילה היחידה שתאפשר להורים למנוע חיסון מילדיהם תהיה סיבה רפואית, כמו תגובות אלרגיות לחיסון או עקב מערכת חיסונית חלשה. כן קובע החוק, שלא יותר לילדים לעלות לכיתה ז' ללא החיסונים הנדרשים. החוק איננו חל על ילדים הלומדים במסגרת החינוך הביתי.

ד"ר צחי גרוסמן, מזכ"ל האיגוד לרפואת ילדים הגיב על החוק: "אין כוונה בישראל לחייב את ההורים לחסן את ילדיהם , אחוז ההתחסנות אצלנו הוא די טוב ועומד על כ-95%. יש פה ושם קבצים של ילדים שאינם מחוסנים, אבל קשה יהיה לאכוף את החיסונים גם אם תהיה שם משטרה צבאית".

"אנחנו לא חושבים שבחקיקת חוק שיחייב חיסונים, נצליח לעבור את אחוז ההתחסנות הגבוה אצלנו" מוסיף ד"ר גרוסמן, "זה ילווה בהמון סערות ויכוחים ורגשות, ובסופו של דבר נגיע לאותם אחוזים. לכן לא נמליץ למשרד הבריאות לחייב את ההורים לחסן".

לקריאה נוספת לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  חיסונים,  קליפורניה,  חובת חיסון,  ארה"ב
תגובות
03.07.2015, 19:37

איני בטוח שלא נכון להוציא חוק נגד אי התחסנות, אבל יש להלחם עד חורמה בכל ה"מומחים" והיידעונים המטיפים בגלל אידיאות משונות לחזור לרפואה של ימי הביניים. תחת איצטלה של "טבעי" ו"ניו-אייג' " ועוד שמות מפוצצים כמו "רפואה אלטרנטיבית" מסתתרת תעשיה שלימה של שרלטנות והונאת הציבור. תעשייה הגוזלת משאבים, ופוגעת בבריאות הציבור.
החוק הקיים של ייחוד העיסוק ברפואה פשוט לא נאכף.

יששכר, צריך להפריד בין "רפואה משלימה" לבין שרלטני "הרפואה האלטרנטיבית".
בראשון יש מטפלים רבים בשיטות שלא את כולן יכול היום המדע להסביר, והם מסבירים את חשיבות הטיפול המשולב. לעיתים הם מצליחים לעזור לאנשים שהרפואה הקונבנציונלית, המערבית, אינה מצליחה לעזור להם. אותם מטפלים ישרים גם יקפידו להפנות את החולים לרופא מערבי בראותם שהמחלה חורגת מיכולתם וסמכותם.
להבדיל, שרלטנים ימכרו לך צמח במקום אינסולין, קמעות במקום חיסונים, ועוד ועוד.
באשר לחיסונים, אני באופן אישי הייתי שמח לאמץ את החוק מקליפורניה בדרך זו או אחרת - סנקציה משמעותית על הורים שלא מחסנים את הילדים. למשל שלילת קצבאות הילדים שלהם.